salamativazibaei

ساخت وبلاگ
تاریخچه شامپو

تاریخچه شامپو در شبه قاره هند

تاریخچه شامپو
قدمت شامپو

در شبه قاره هند از زمان های قدیم از انواع گیاهان دارویی و عصاره آنها به عنوان شامپو استفاده می شده است. یک شامپوی اولیه بسیار مؤثر با جوشاندن Sapindus با انگور فرنگی خشک هندی (amla) و مجموعه ای از گیاهان دیگر، با استفاده از عصاره صاف شده ساخته شد. Sapindus، همچنین به عنوان soapberries یا soapnuts، یک درخت گرمسیری گسترده در هند، در متون هندی باستان ksuna (سنسکریت: क्षुण) نامیده می شود و خمیر میوه آن حاوی ساپونین است که یک سورفکتانت طبیعی است. عصاره‌ی صابون‌ها کفی ایجاد می‌کند که متون هندی آن را فناکا (سنسکریت: फेनक) نامیده‌اند.

این ماده موها را نرم، براق و قابل کنترل می کند. سایر محصولات مورد استفاده برای پاکسازی مو؛ شیکاکای (Acacia concinna)، گل هیبیسکوس، ریتا (Sapindus mukorossi) و آراپو (Albizzia amara) بودند. گورو ناناک، بنیانگذار و اولین گورو آیین سیک، در قرن شانزدهم به درخت صابون اشاره کرد.

تمیز کردن مو و ماساژ بدن (champu) در حین حمام کردن روزانه یکی از لذت های تجار اولیه استعمار در هند بود. هنگامی که آنها به اروپا بازگشتند، عادات تازه آموخته شده را معرفی کردند، از جمله درمان مو که آنها را شامپو می نامیدند.

تاریخچه شامپو در اروپا

آگهی سوئدی برای لوازم آرایش

تاریخچه شامپو
قدمت و داستان شامپو معدنی

۱۹۰۵/۱۹۰۶
Sake Dean Mahomed، یک مسافر، جراح و کارآفرین هندی، با معرفی عمل شامپو یا “شامپو کردن” به بریتانیا شناخته می شود. در سال ۱۸۱۴، ماهومد به همراه همسر ایرلندی خود جین دالی، اولین حمام تجاری ماساژور بخار «شامپو کردن» را در انگلستان در برایتون افتتاح کردند. او این درمان را در یک مقاله محلی اینگونه توصیف کرد: «حمام بخار دارویی هندی (نوعی حمام ترکی)، درمان بسیاری از بیماری‌ها و تسکین کامل وقتی همه چیز با شکست مواجه می‌شود؛ به‌ویژه روماتیسمی و فلجی، نقرس، سفت شدن مفاصل، رگ به رگ شدن‌های قدیمی، پاهای لنگ. درد و درد در مفاصل».

در طول مراحل اولیه شامپو در اروپا، آرایشگران انگلیسی مو، صابون تراشیده شده را در آب جوشانده و گیاهان دارویی را برای درخشندگی و خوشبو کردن موها اضافه می کردند. شامپوی تجاری ساخته شده از اوایل قرن بیستم در دسترس بود. یک آگهی در سال ۱۹۱۴ برای شامپو Canthrox در مجله آمریکایی، زنان جوانی را در کمپ نشان داد که موهای خود را با Canthrox در یک دریاچه می‌شویند. تبلیغات مجلات در سال ۱۹۱۴ توسط رکسال شامل آرایش مو و شامپو هارمونی بود.

تاریخچه شامپو
قدمت شامپو معدنی
در سال ۱۹۰۰

جوزف ویلهلم راوش، عطرساز و آرایشگر آلمانی، اولین صابون مایع شستشوی مو را ساخت و نام آن را “Champooing” در Emmishofen، سوئیس گذاشت. بعدها، در سال ۱۹۱۹، J.W. Rausch یک شامپو ضد عفونی کننده بابونه (pH 8.5) تولید کرد.

در سال ۱۹۲۷، شامپوی مایع برای تولید انبوه توسط مخترع آلمانی هانس شوارتسکف در برلین بهبود یافت. نام او تبدیل به یک نام تجاری شامپو شد که در اروپا فروخته می شد.

تاریخچه شامپو
شامپو گیاهی و معدنی

در اصل، صابون و شامپو محصولات بسیار مشابه بودند. هر دو حاوی سورفکتانت های مشتق شده طبیعی یکسان، نوعی شوینده هستند. شامپوی مدرن که امروزه شناخته می شود اولین بار در دهه ۱۹۳۰ با Drene معرفی شد، اولین شامپویی که به جای صابون از سورفکتانت های مصنوعی استفاده می کرد. شامپو برای ریشه مو نیز مفیدتر است.

تاریخچه شامپو در فیلیپین

تاریخچه شامپو
قدمت و داستان شامپو معدنی

فیلیپینی ها به طور سنتی قبل از فروش شامپوهای تجاری در فروشگاه ها از گوگو استفاده می کردند. این شامپو با خیساندن و مالیدن پوست درخت انگور گوگو (Entadaphaseoloides) به دست می‌آید و کفی تولید می‌کند که پوست سر را به طور موثری تمیز می‌کند. گوگو همچنین به عنوان یک ماده در تقویت کننده مو استفاده می شود.

آمریکای شمالی پیش از کلمبیا

تاریخچه شامپو
شامپو گیاهی و معدنی

برخی از قبایل بومی آمریکا از عصاره گیاهان آمریکای شمالی به عنوان شامپو مو استفاده می کردند. به عنوان مثال، Costanoans کالیفرنیای ساحلی امروزی از عصاره درختان جنگلی ساحلی Dryopteris expansa استفاده می کردند.

آمریکای جنوبی پیش از کلمبیا

قبل از مصرف کینوا، ساپونین باید قبل از پختن دانه، شسته شود. تمدن های آند پیش از کلمبیا از این محصول جانبی صابونی به عنوان شامپو استفاده می کردند.


۴۰۰۰ قبل از میلاد

روال‌های آرایشی از حمام گرفته تا آرایش مو ظاهر می‌شوند که مختص رده‌های بالای جامعه است.

۳۰۰۰ قبل از میلاد

شامپو گیاهی و معدنی

این باور رایج می شود که آراستگی و زینت، انسان را از سایر حیوانات جدا می کند. دادگاه های بابلی شامل چندین حمام کامل با آب تمیز و روان است. صابون ساخته شده از چربی های حیوانی جوشانده شده با خاکستر در کوزه های سفالی ذخیره می شود.

۱۵۰۰ قبل از میلاد

آرایشگران مصری گیاهانی مانند گل نیلوفر آبی را برای روغن‌های ضروری برداشت می‌کنند و روغن‌های حیوانی و گیاهی را با نمک‌های قلیایی ترکیب می‌کنند تا ماده‌ای شبیه صابون برای درمان پوست و شستشو ایجاد کنند.

قرون وسطی

در اروپا، بر اهمیت پاکی روح بر پاکیزگی ظاهر تأکید می شود. همچنین در ژاپن، حمام کردن روزانه به یک رسم رایج تبدیل شده است. در ایسلند، استخرهایی که با آب چشمه‌های آب گرم، گرم می‌شوند، مکان‌های محبوبی برای تجمع در عصرهای شنبه هستند.


۸۰۰ ق.

تاریخچه و داستان شامپو معدنی

در حلب، سوریه، صابون از ترکیب روغن زیتون، روغن خلیج شیرین، آب و لیمو، تهیه می‌شود، سپس حرارت داده می‌شود، خنک می‌شود، بریده می‌شود و به مدت هفت ماه کهنه می‌شود.

۱۱۰۰ ق.

صلیبی های اروپایی با کاروان هایی در امتداد جاده ابریشم پر از صابون حلب مواجه می شوند، مقادیر زیادی را به خانه می آورند و شروع به کشف راه هایی برای ایجاد آن می کنند.

۱۲۰۰ ق.

صابون سازی اروپایی با ورود صابون سازان مسلمان به اسپانیا و ایتالیا گسترش یافت. شهر ایتالیایی کاستیل در میان خانه های سلطنتی اسپانیا و اروپا شهرت زیادی پیدا می کند.

۱۵۰۰ بعد از میلاد

شامپو گیاهی

صابون کاستیل در سراسر اروپا به انگلستان سفر می کند و از آنجا به مقدار زیادی از طریق دریا وارد می شود. آرایشگران انگلیسی صابون تراشیده شده را در آب می جوشانند و گیاهان دارویی را اضافه می کنند تا به موها درخشندگی و خوشبویی ببخشند. اما علاوه بر تحریک چشم، بیشتر صابون‌ها به سختی شستشو می‌شوند و لایه‌ای کدر بر جای می‌گذارند.

۱۸۰۰ ق.

بازرگانان اولیه استعمار در هند، ماساژ مو و بدن به نام شامپو را کشف کردند و “champing” را به اروپا معرفی کردند. ( منشا کلمه “شامپو”)

۱۸۹۸

شیمیدان برلین، هانس شوارتسکف، داروخانه ای را افتتاح می کند که به عطر اختصاص داده شده است و تلاش خود را بر روی محصولات مراقبت از مو متمرکز می کند، از جمله یک شامپوی خشک محبوب، محلول در آب، که با وجود راحتی، همچنان باعث واکنش های کدر و قلیایی می شود.


۱۹۰۰

نرم کننده که منشأ آن “برلیانتین” است، توسط ادوار پینو فرانسوی ساخته شده و در نمایشگاه جهانی برای نرم کردن سبیل و ریش معرفی شده است.

۱۹۰۸

تاریخچه و داستان شامپو

نیویورک تایمز “قوانین ساده” را در مورد نحوه شامپو کردن موها بیان می کند. این ادعا می‌کند که بهتر است موها در شب، بعد از شانه کردن و برس زدن کامل، و گرفتن موخوره های مو، شامپو شوند. صابون کاستیل با یک برس سفت استفاده می شود و چهار بار در هر ماه تا شش هفته شسته می شود.

۱۹۱۴

قدمت شامپو گیاهی

کیسی هیبرت اولین شامپوی تجاری را اختراع کرد. تبلیغات شامپو Canthrox زنان جوان را در کمپ نشان می دهد که موهای خود را در یک دریاچه می شویند. آگهی‌های مجلات رکسال دارای شامپو و آرایش مو هارمونی است.


۱۹۲۷

هانس شوارتسکف یکی از بهترین شامپوهای مایع جهان را معرفی می کند و امپراتوری بین المللی مؤسسه های آرایشگری خود را راه اندازی می کند.


۱۹۳۰

داستان شامپو گیاهی و قدمت آن

اولین شامپو حاوی سورفکتانت های مصنوعی با نام Drene معرفی شده است. دکتر جان برک یکی از اولین شامپوها را به آمریکا معرفی می کند و یکی از اولین شامپوهای متعادل کننده pH را تولید می کند.

۱۹۴۶

اولین ماده شوینده “ساخت شده” (حاوی ترکیب سورفکتانت/سازنده) در ایالات متحده معرفی شد. سورفکتانت ماده اصلی پاک کننده یک محصول شوینده است، در حالی که سازنده به سورفکتانت کمک می کند تا کارآمدتر عمل کند.

دهه ۱۹۶۰

شیمیدان‌ها راه‌هایی را برای تعلیق پلیمرها در شامپو کشف می‌کنند تا برجستگی‌ها و شیارهایی را که موها در اثر مواد شوینده آسیب دیده‌اند را پر کنند.

دهه ۱۹۷۰

تاریخچه و داستان شامپو

تبلیغاتی که نمادهای مو را فارا فاوست و کریستی برینکلی نشان می‌دهند، ادعا می‌کنند که چند بار در هفته شامپو نزنید.

دهه ۱۹۸۰

شیمیدان‌ها راه‌هایی را برای تعلیق سیلیکون‌ها در شامپو کشف می‌کنند که در نتیجه فرمول‌های «۲ در ۱» و انبوهی از پتنت‌ها ایجاد می‌شود. هنگامی که آبکشی می شوند، آنها توسط آب “محرک” می شوند تا به مو بچسبند. مقادیر زیادی سیلیکون اضافه می شود تا اطمینان حاصل شود که مقدار کافی از آن باقی می ماند.
بنابراین عشق جمعی ما با شامپو و احساس کف روی سرمان شروع شد. مانند بسیاری از محصولاتی که هم برای حرفه ای ها و هم برای مصرف کنندگان به بازار عرضه می شوند، شامپو به طور فزاینده ای برای رسیدگی به تعدادی از خواسته ها و شرایط:

و….

و فروش به همان اندازه تخصصی شد. آن را تا حد امکان و برای هر شامپو یک همراه وجود دارد: نرم کننده.

salamativazibaei...
ما را در سایت salamativazibaei دنبال می کنید

برچسب : شامپو طبیعی , شامپو گیاهی , تاریخچه شامپو , شامپو معدنی , مخترع شامپو , نویسنده : salamativazibaei salamativazibaei2 بازدید : 158 تاريخ : شنبه 27 فروردين 1401 ساعت: 19:02

چجوری چربی سرم رو کم کنم؟

کاهش چربی سر

 

جنس موهای چرب علاوه بر ظاهری ناخوشایند، موجب ریزش مو خواهد شد. کنترل و کاهش چربی سر برای حفاظت از مو و کنترل ریزش مو واجب و ضروری است. با این مقاله از سایت سلامتی و زیبایی همراه باشید تا روش هایی را جهت کنترل و درمان چربی مو به شما معرفی کنیم.

همه موها مقداری چربی تولید می کنند تا از آن تغذیه کنند و سالم نگه داشته شوند و همچنین از پوست سر محافظت کنند. اما تولید بیش از حد چربی می تواند منجر به درماتیت سبورئیک شود، وضعیتی که باعث ایجاد لکه های قرمز و پوسته پوسته روی پوست سر می شود، همراه با شوره سر، که از بین بردن آن دشوار است.

داشتن موهای بسیار چرب نیز باعث می شود فرد احساس خودآگاهی کند و عزت نفس او را کاهش دهد.

در حالی که برخی از افراد ممکن است از موهای چرب خود ناامید شوند، اما چندین درمان طبیعی وجود دارد که می‌توانند به خلاص شدن از شر چربی بدون از بین بردن چربی طبیعی مو یا تحریک پوست سر کمک کنند.

کاهش چربی سر با شستشو

۱٫مو های خود را بیشتر بشویید

کاهش چربی سر و کنترل ریزش مو
کاهش چربی سر و کنترل ریزش مو

شامپو به خلاص شدن از شر چربی اضافی کمک می کند.

اگر فرد از شامپو کافی استفاده نکند، ممکن است پوسته‌ها در موها نمایان شوند. این می تواند باعث شوره سر و سایر بیماری های پوست سر شود.

از شامپو های گیاهی کنترل کننده چربی سر استفاده کنید. پیشنهاد سایت سلامتی و زیبایی به شما، استفاده از شامپو گیاهی ضد ریزش و رشد مجدد مو بایوفول کانادا میباشد.

۲٫مو های خود را کمتر بشویید!

کاهش چربی سر و کنترل ریزش مو
کنترل چربی سر

برخی از افرادی که موهای خود را یک بار در روز تمیز می کنند، ممکن است بیش از حد موهای خود را بشویند. شستن بیش از حد موها می تواند چربی طبیعی مو را از بین ببرد و باعث شود موها چربی بیشتری تولید کنند.

افرادی که متوجه می‌شوند موهایشان پس از شستن آن‌ها خیلی سریع چرب می‌شود و پوست سرشان دچار خارش یا تحریک می‌شود، ممکن است بخواهند موهای خود را کمتر بشویند. انجام این کار می تواند به متعادل کردن تولید روغن و کاهش چربی کمک کند.

۳٫تکنیک شستشو را بهبود بخشید

کاهش چربی سر و کنترل ریزش مو
کاهش چربی سر و کنترل ریزش مو

افراد به راحتی وارد عادت های بد شستشوی مو می شوند که باعث می شود موهایشان چرب شود و به پوست سرشان آسیب برساند.

روش صحیح شستشوی مو این است که مقدار کمی از شامپو را به ریشه و پوست سر ماساژ دهید.

این کار را به طور کامل اما با احتیاط انجام دهید و مراقب باشید که پوست سر یا موها خراشیده نشود. شستشوی بیش از حد شدید می تواند باعث تحریک و تولید روغن بیشتر شود.

از آنجایی که اکثر افراد متوجه می شوند موهایشان در نزدیکی خط مو چرب است، بهتر است به جای انتهای مو، روی شستن پوست سر و ریشه مو تمرکز کنند. استفاده از شامپو موجود بر کف سر، برای تمیز کردن انتهای مو کافی است.

موها را کاملا آبکشی کنید تا مطمئن شوید که مواد زائد شامپو جمع نشده و موها را سنگین نمی کند.

۴٫از نرم کننده یا ماسک مو به مقدار مناسب استفاده کنید.

کاهش چربی سر و کنترل ریزش مو
کنترل ریزش مو

از ماسک مو مخصوص موهای چرب استفاده کنید.

ماسک مو نامناسب می تواند باعث شود روغن ها سریعتر جمع شوند و به ظاهر چرب موهای افراد کمک کنند. البته این درصورتی است که از ماسک موی نامناسب استفاده کنید بنابراین از ماسک موی گیاهی مناسب موهای خود استفاده کنید.

۵٫برنامه شستن مو را تنظیم کنید

جنس موهای چرب
کاهش چربی سر و کنترل ریزش مو

زمان‌های خاصی از روز برای شستن موها بهتر از زمان‌های دیگر است، مثلاً بعد از تمرین یا اول صبح.

شستن مو در شب ممکن است به این معنی باشد که تا صبح دوباره چرب به نظر می رسد. رفتن به باشگاه یا انجام ورزش باعث ایجاد عرق می شود که می تواند موهای فرد را چرب و شسته نشده نشان دهد.

شستن موها پس از پوشیدن کلاه، کلاه ایمنی یا روسری نیز ایده خوبی است. پوشاندن سر باعث ایجاد گرما می شود و باعث تعریق پوست سر و به دام افتادن چربی می شود.

۶٫از شامپوی خشک استفاده کنید

کنترل ریزش مو و جنس موهای چرب
کنترل چربی سر

برخی از افراد ممکن است نخواهند موهای خود را هر روز بشویند یا متوجه شوند که حتی اگر این کار را انجام دهند تا بعد از ظهر چرب است. در این موارد، شامپو خشک ممکن است کمک کند، زیرا اثر گذاری آن فوری است

شامپو خشک با خیساندن چربی اضافی موها عمل می کند. نشاسته ذرت یا پودر بچه نیز می تواند تأثیر مشابهی داشته باشد، برای کسانی که به دنبال جایگزینی خانگی هستند.

توجه به این نکته ضروری است که استفاده بیش از حد از شامپوی خشک باعث ایجاد احساس شن و کثیفی در موها می شود. نباید به عنوان جایگزینی برای استفاده از شامپو و آب در نظر گرفته شود زیرا به از بین بردن کثیفی و آلودگی از پوست سر کمکی نمی کند.

کاهش چربی سر با طراحی ظاهر مو

۱٫از آرایش بیش از حد مو خودداری کنید

کنترل ریزش مو و جنس موهای چرب
کاهش چربی سر و کنترل ریزش مو

استفاده از اتو مو و سشوار می تواند به رام کردن موهای سرکش کمک کند. با این حال، انجام این کار می‌تواند باعث شود موها سریع‌تر از حالتی که به طور طبیعی خشک شوند، چرب به نظر برسند.

اجتناب از اتوهای صاف کننده و سشوار نیز از موها در برابر آسیب گرما محافظت می کند.

۲٫سبک های مختلف مو را امتحان کنید

درمان چربی مو و جنس موهای چرب
کنترل چربی سر

در حالی که ممکن است بردن موها به سمت عقب ایده خوبی به نظر برسد، این می تواند باعث شود که چربی های روی پوست سر سریعتر پخش شوند. افرادی که ترجیح می دهند موهای خود را ببندند ممکن است هر چند وقت یکبار به این فکر کنند که موهای خود را باز کنند.

اگر هیچ درمانی به کاهش چربی کمک نمی کند، تغییر سبک می تواند احساس بهتری در مورد موهای خود ایجاد کند. در واقع، موهای چرب می‌توانند برای برخی از مدل‌های مو، خوب عمل کنند.

۳٫برس مو را تمیز کنید

درمان چربی مو و جنس موهای چرب
کاهش چربی سر

برس مو می تواند محصولات، پوست مرده و سایر مواد زائد را جمع کند.

اگر برس تمیز نشود، دفعه بعد که فرد از آن استفاده می کند، کثیفی و زباله روی موها پخش می شود. این باعث می شود موهای تازه شسته شده بلافاصله دوباره کثیف و چرب به نظر برسند.

۴٫دست نزنید

جنس موهای چرب

افرادی که با موهای خود بازی می کنند ممکن است متوجه شوند، پس از دست زدن به موهایشان چرب تر به نظر می رسد. این به این دلیل اتفاق می افتد که آنها چربی و کثیفی را از دستان خود به مو منتقل می کنند. همچنین، وقتی فردی دست‌هایش را در لا به لای موهایش، می‌چرخاند، غدد چربی را تحریک می‌کنند و آن ها را تشویق می‌کند تا چربی بیشتری تولید کنند.

۵٫محصولات مناسب را دریافت کنید

محصولات زیادی وجود دارد که برای موهای چرب طراحی شده اند. تغییر شامپو و استفاده از شامپوهایی با مواد شوینده قوی تر ممکن است به خلاص شدن از شر چربی اضافی کمک کند و ظاهری تمیز و سالم به موها بدهد.

افرادی که قصد شستشوی روزانه موهای خود را دارند باید توجه داشته باشند که این شامپوهای قوی تر می توانند پوست سر را تحریک کنند. بنابراین، افرادی که هر روز موهای خود را می شویند ممکن است متوجه شوند که شامپوی گیاهی گزینه بهتری است.

۶٫از استفاده محصولات دارای سیلیکون خودداری کنید

جنس موهای چرب

تصور می شود که سیلیکون موهای افراد را صاف و براق می کند. با این حال، مرز ظریفی بین براقیت و گریس وجود دارد. اگر سیلیکون در مو انباشته شود، می تواند آن را چرب و سنگین به نظر برساند.

سیلیکون همچنین می‌تواند مانع از نفوذ رطوبت به ساقه‌های مو شود، بنابراین توصیه می‌شود که افراد در صورت امکان آن را از روتین‌های مراقبت از مو دور نگه دارند.

کاهش چربی سر با محصولات طبیعی

۱٫روغن نارگیل را برای کاهش چربی سر امتحان کنید

کاهش چربی سر

در حالی که ممکن است افزودن روغن به مو به عنوان یک درمان برای موهای چرب به نظر نرسد، روغن نارگیل می تواند کمک کننده باشد. روغن نارگیل با برداشتن روغن از پوست سر عمل می کند و در همان زمان انتهای خشک را تغذیه و حالت می دهد.

۲٫ کاهش چربی سر با روغن درخت چای

جنس موهای چرب

یک مطالعه نشان داد که استفاده از شامپو حاوی ۵ درصد روغن درخت چای شوره سر را بهبود می بخشد، به تسکین خارش پوست سر کمک می کند و چربی را کاهش می دهد.

۳٫کاهش چربی سر با فندق جادوگر را بمالید

جنس موهای چرب

فندق جادوگر می تواند برای افرادی که موهای چرب دارند بسیار مفید باشد. این به بسته شدن منافذ منبع معتبری که روغن تولید می کنند کمک می کند.

فندق جادوگر همچنین می تواند خارش و التهاب را تسکین دهد و به بازگرداندن تعادل pH طبیعی روی پوست سر کمک می کند. این یک راه حل ملایم برای افراد دارای پوست سر حساس نیز می باشد.

۴٫ کاهش چربی سر با چای

جنس موهای چرب

طبق مطالعات انجام شده، چای سبز می تواند باعث حفظ سلامت مو و کاهش چربی مو شود. این ماده با کاهش تولید چربی عمل می کند و همچنین هنگام استفاده از آن پوست را تغذیه می کند.

استفاده از شامپو حاوی عصاره چای سبز می تواند به افراد کمک کند تا چربی موهای خود را کاهش دهند.

نکته نهایی برای کاهش چربی سر

موهای چرب می تواند باعث شود افراد نسبت به ظاهر خود احساس خوبی نداشته باشند. همچنین می تواند باعث خارش و ناراحتی پوست سر شود.

خوشبختانه، داروهای ساده و طبیعی زیادی برای کمک به مبارزه با موهای چرب وجود دارد.

مردم باید توجه داشته باشند که مقدار چربی که موهایشان تولید می کند می تواند در طول زمان تغییر کند. برخی از افراد ممکن است متوجه شوند که موهایشان به طور طبیعی با افزایش سن کمتر چرب می شود.

salamativazibaei...
ما را در سایت salamativazibaei دنبال می کنید

برچسب : شامپو ضد چربی , شامپو کنترل چربی , کنترل چربی مو , کاهش چربی سر , درمان چربی سر, نویسنده : salamativazibaei salamativazibaei2 بازدید : 135 تاريخ : شنبه 27 فروردين 1401 ساعت: 18:50